• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 57917
+
-

جشنواره ملی گل‌های بابونه در اردبیل برگزار می‌شود

جشنواره ملی گل‌های بابونه اواخر خرداد به صورت ملی در منطقه نمونه گردشگری فندقلوی شهرستان نمین برگزار خواهد شد. به گزارش ایرنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نمین با اعلام این خبر گفت: این رویداد فرهنگی و گردشگری با هدف شناسایی و معرفی قابلیت‌ها، استعداد‌های بی‌نظیر در حوزه توریسم و جذب سرمایه‌گذاری و رونق گردشگری شهرستان نمین و آشنایی با سنت‌ها، صنایع دستی و آیین‌های محلی مردم منطقه و ایجاد همدلی و وحدت در میان مردم با مشارکت دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار خواهد شد.

«منوچهر نورزاده» افزود: با توجه به موقعیت خاص این شهرستان و تلاقی با استان گیلان و وجود گردنه بی‌نظیر و زیبای حیران و همچنین دارا بودن آب و هوای متبوع پذیرای گردشگران و مهمانان از سراسر کشور خواهد بود. نورزاده همچنین با اشاره به قابلیت‌های فرهنگی و گردشگری نمین گفت: جنگل فندقلو به عنوان نگین گردشگری این شهرستان مطرح و جشنواره بابونه نیز فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر این منطقه جنگلی است.

وی با بیان ظرفیت‌های بالقوه گردشگری در این شهرستان، جنگل فندقلو و مراتع این منطقه را یکی از نعمت‌های عظیم الهی و خدادادی در این راستا توصیف کرد و افزود: وجود این منطقه سیاحتی سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را جذب خود می‌کند. نورزاده بیان کرد: شناسایی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری منطقه به ویژه جنگل نمونه گردشگری فندقلو، توسعه امکانات گردشگری در مناطق گردشگری نمین، نمایش توانایی استان در زمینه گیاهان دارویی و ایجاد شور و نشاط در جامعه از دیگر اهداف این جشنواره است.

این خبر را به اشتراک بگذارید